Як виховувати творчу особистість
Школа не може не зазнавати змін, які диктує XXIстоліття. Вона мусить готувати молодих творчих менеджерів, лідерів, здатних оцінити минуле й творити краще майбутнє. А для цього недостатньо орієнтуватися на передачу й засвоєння досвіду, накопиченого людством. Важливим стає вміння в лавиноподібному потоці інформації віднайти потрібну, уміти з нею працювати, а не просто накопичувати суму енциклопедичних знань.
Найважливішим завданням школи є навчити дитину мислити, адже більшість проблем, що виникають у науці, техніці, культурі, мають відкритий характер і тому не можуть однозначно й просто вирішуватися. Тим більше не мають такого вирішення проблеми, що виникають у реальному житті, до якого й мала б готувати дитину школа.
Визначення стратегічного напряму розвитку світових освітніх систем хвилює практично все світове суспільство. Головною є проблема визначення пріоритетів освіти та її реформування.
Треба виховувати дитину, яка вміє спочатку самостійно вчитися, а потім самостійно й творчо працювати й жити в суспільстві
У школі учень повинен навчитися, в першу чергу, самостійно формувати мету та шляхи її досягнення. Цього досягти важче, ніж навчити читати, писати та рахувати.
Щоб мати можливість знайти своє місце в житті, учень сучасної школи повинен володіти певними якостями:
• гнучко адаптуватися в життєвих ситуаціях, що змінюються;
• самостійно та критично мислити;
• уміти бачити й формулювати проблему (в особистому та професійному аспектах), знаходити шляхи раціонального її вирішення;
• усвідомлювати, де і як здобуті знання можуть бути використані в оточуючій його діяльності;
• бути здатним генерувати нові ідеї, творчо мислити;
• грамотно працювати з інформацією (уміти збирати потрібні факти, аналізувати їх, висувати гіпотези вирішення проблем, робити необхідні узагальнення, зіставляти з аналогічними або альтернативними варіантами розв'язання, установлювати статистичні закономірності, робити аргументовані висновки, використовувати їх для вирішення нових проблем);
• бути комунікабельним, контактним у різних соціальних групах, уміти працювати в колективі, у різних галузях, різних ситуаціях, легко запобігати та вміти виходити з будь-яких конфліктних ситуації;
• уміти самостійно працювати над розвитком особистої моральності, інтелекту, культурного рівня.
|